Sunday, January 11, 2009

Perjuangan Kita

Salam buat semua... aku tau wat masa ni aku sorang ja yang menulis dan membaca prokon aku ni... xper.... sekurang2nya aku lega... dapat lepas geram dengan tulisan aku..

Saja ja nak menulis... Aku cuti 2 hari, Sabtu dan Ahad.. 2 hari yang takder apa2 produktiviti... tido... Ooops... semalam aku p servis keta... itu ja... Arini... bangun dah ler lewat.. tau tau dah petang ja...

Apa yang nak tulis adalah tentang rasa frust aku tak dapat nak tolong rakyat palestin... rasa sakit hati dengan israel dan yahudi.. rasa sedih sangat tengok nasib rakyat palestin di Gaza... Paper pun aku tak baca...

1 pasai sedih nak tengok duka lara di gaza... itu perang yang akan menjadikan pejuang yang gugur di Gaza sebagai seorang Shuhada... Betapa beruntungnya mereka...

Yang ke2 tentang perang jugak, tapi perang politik di P36... P- Pelestin lebih patut kita turuti dari P - P36... Ada seorang hamba Allah dari Permatang Pauh bersuara pada malam hari Penamaan Calon... " kita n ak ke Terenggnu ni mcm nak p berperanglah jugak"... aku cukup tak setuju... tak setuju sangat2... memang semangat itu yang kita perlukan bagi seorang pemuda Malaysia... Tapi sekadar untuk p meramaikan dan memberikan sokongan pada hari penamaan calon, itu bukan satu peperangan yang patut kita sertai.... Aku pun menjawab pada mamat sorang tu... "nak p perang kalu, meh aku hantag p Palestin..." takmau plak dia... takut kena bom... Peperangan dui P36 aku nampak lebih merugikan bangsa kita kita.... Jangan sampai orang lain yang mengaut keuntungan dah ler...

Oklah... itu aja... kepala otask pun blur lagi ni... monyok mengeram dalam umah ja arini...

No comments:

Post a Comment

gaffer

gaffer
the best manger in the world wit the best player in the universe