Thursday, January 8, 2009

Polis, Police, Policia, polisi...

Ni citer pasai polis... Aku bukan nak kondem polis teruk2... aku rakyat Malaysia... Polis memang keja jaga keselamatan rakyat... termasuk la jgak lain2 jabatan keselamatan ... Sojar2 lagi.. tERIMA KASIH BANYAK2 SUMA ANGGOTA KESELAMATAN!

Aku jgak nak tulis ni bukan nak ubahsuai logo polis... takut sangat2... tapi nak citer la jgak... Kat Penang ni, lebih senang minta tolong/ngadu kat pegawai2 kanan polis d IPK... espcially CPO - ngan timbalan dia... yang lain.. hampeh... OCPD pun... SPU, DBD ok lah... DTL, SPS taktau lah macamana pasai tak penah berurusan... tapi OCPD SPS yg dulu tu kan dah kena transfer... Final Piala FA punya pasai... ingat lagi kan?... Takper lah itu nasib dia... bukan salah dia sorang ja... OCPD SPT... aku tak penah jumpa in person.. tapi sia2 ja aku sms bagi makluman... tak penah bejawab... sibuk wat keja kot...

Takperlah... ni citer aku p balai arini... Aku p Seb Jaya, suruh p BM, bahagian trafik katanya... tapi bagus2 budak2 seb jaya tu... ramah dan mesra... so aku pun p BM... trafik BM... bagitau cerita yang aku dah ulang 2-3 kali sebelum ni... nak jadi cerita, bukan trafik plak... kena pi kat Jenayah pulak... sekali lagi nasib baik lah depa ni bagus2... p kat bahgn jenayah.. ulang citer lagi.... aku jadi tukang karut arini... masih bernasib baik... aku dapat berurusan ngan polis2 yang bagus, ramah tamah dan mesra.... abis kat c2... kena p la IPD plak... adoi la... letih wooo... kat sana plak... jumpa IO... mula tu aku angin la jgak... sembang tak tengok muka... tapi lepas tu.. rupa2nya dia mesra dan baik ati jgak... Selesai kat IPD...

Aku balik opis... aa plak sorang ASP tu call aku... masih mesra dalam talian... so arini nasib aku baik... kalo tak baik... angin satu badan la plak... mesti polis2 suma kena hingag ngan aku...

Apa2 pun tahniah kat Dato Ayob ngan Dato Salleh.... ramai anggota dato yangberbudi bahasa (at least ngan saya).... tapi kepada Tuan Doktot di Tingkat 2, IPD SPT... ubah2 la perangai... layan lah sama sms public... Boss tuan Doktot leh layan...

No comments:

Post a Comment

gaffer

gaffer
the best manger in the world wit the best player in the universe