Tuesday, January 26, 2010

Manifesto@Pilihanraya Kampus

Salam... saja nak bercerita...sebelum kisah dari hari pendaftaran hingga kini, biag aku cita tentang demam pilihanraya.... Pilihanraya kampus untuk pilih calon MPP...

Bagi aku yang penanh terlibat dengan pilihanraya2 yang lebih besar, so taklah exited sangat.... tapi seronok la jgak tengok calon2 dan penyokong berkempen merayu undi...

Aku nak cakap ni tentang manifesto yang calon-calon bentangkan... so malam tadi aku p lah dekat dewan mini UiTM Kedah....(jiwa aku masih sayangkan ITM Arau....jika tersasul minta maaf k)....so dari 2-3 hari telah diwar2kan kepada semua pelajar Fakulti aku,Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi...jam 8.oo malam, 25 Januari 2010.

so seperti telah dilatih di ITM Arau dulu dan budaya kerja yang sebati dengan jiwa aku, by 8.00 mlm aku dah di situ.... apa yang berlaku... gelap, sunyi sepi, sorang pun takder....ish.... biag betoi.... kemudian Ketua Program tiba.... yang bestnya ketua program kena tunggu calon2 dan pelajar2 lain... Time management teruk betollll...macamana nk jadi pemimpin jika bab masa pun xleeh nak betol.... itu satulah...

Kemudian , setelah ketua program memperkenalkan calon2... tibalah giliran calon2 yang bertanding, kononnya membentangkan manifesto mereka....so untuk tidak mengecilkan hati sesiapa, aku rumuskan ajalah ucapan2 calon2 yang 4 org itu... nak bercakap pun uuhh aahhh uuhh aahhh... adress kepada pensyarah ngan ketua kursus pun tidak... itukah pemimpin....dr segi berbahas plak, adalah sorg dua yang berjaya menarik perhatian semua.. itu antara kriteria p[emimpin...

bab yang aku tak berapa setuju plak apabila ada antara calon2 tu mempertikaikan Pengawal Keselamatan.... sorang pemimpin harus menjadi ikutan dr segi peribadi, jika perkara mudah isitu menghormati mereka yang lebih tua tidak dapat dibuat, mcmana nak jadi pemimpin ni... dengan selamba "pak guard"2 sedangkan yang betolnya pengawal keselamatan...marahkan mereka yang menjalankan tugas kononnya terlalu rigid.... aku tengok keada dulu waktu zaman ITM dengan sekarang, mereka sekarang tak segarang dan serigid dulu.... pakai pi lah mcmanapun, nmpak sana sini, dedah yang tu yang nu....

Adik2 abang semua, taulah dulu lagi teruk kami di kawal, tetapi semua itu menjadikan kita lebih bertanggungjawab dalm dunia sebenar diluar sana....

itu sajalahuntuk malam ni.. ngantuk dah... assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment

gaffer

gaffer
the best manger in the world wit the best player in the universe